Η ΕΓΓΥΟΣ ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΤΟΥ COVID-19
March 30, 2021
Το στρες ως επιβαρυντικός παράγοντας για τον Covid-19
March 30, 2021

Συγγενείς ατόμων που νοσούν ή έχουν νοσήσει

Τις περισσότερες φορές οι αναφορές που γίνονται για τον κορονοϊό είναι για τα άτομα που είτε νοσούν είτε είχαν νοσήσει καθώς και τις σωματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις του κορονοϊού στα άτομα αυτά. Ωστόσο, υπάρχει μια μερίδα ανθρώπων που μπορεί να μην νόσησε αλλά οι ψυχολογικές επιπτώσεις του πανδημίας ήταν εξίσου επώδυνες λόγω του ότι είχε νοσήσει κάποιος δικός τους άνθρωπος. Τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι πώς αυτά τα άτομα διαχειρίζονται αυτήν την τόσο δύσκολη κατάσταση και με ποιον τρόπο μπορούν να παραμείνουν ψυχικά υγιείς;

Κάποιοι τρόποι διαφύλαξης της ψυχολογικής τους υγείας είναι:

  • Η ενημέρωση: Τα άτομα που έχουν κάποιον δικό τους άνθρωπο που νοσεί, μπορεί να ενημερώνονται για την κατάσταση της υγείας του από το ιατρικό προσωπικό. Με αυτόν τον τρόπο θα γνωρίζει ποια είναι η πορεία της υγείας του. Επίσης, η ενημέρωση σχετικά με τον ιό του κορονοϊού είναι καλό να γίνεται από αξιόπιστες πηγές και να αποφεύγεται η εκτεταμένη ενημέρωση από τα ΜΜΕ ή από φίλους. Έτσι, αποφεύγεται η υπέρ-πληροφόρηση, η λάθος πληροφόρηση και οι παρανοήσεις που οδηγούν σε παραπάνω ανησυχία.
  • Διατήρηση επικοινωνίας με σημαντικούς ανθρώπους. Είναι σημαντικό να μην απομονώνεται το άτομο. Αν υπάρχει δυνατότητα, θα ήταν καλό να επικοινωνεί με τον νοσούντα αλλά και με άλλους ανθρώπους που μπορούν να μιλήσουν για τις ανησυχίες τους. Είναι πολύ ανακουφιστικό.
  • Διατήρηση της καθημερινής ρουτίνας. Είναι σημαντικό για το άτομο να φροντίζει τον εαυτό του σωματικά, με σωστή διατροφή, επαρκή ύπνο, σωματική άσκηση, αποφυγή αλκοόλ, καπνίσματος και χρήση ουσιών.
  • Εύρεση νέων ενδιαφερόντων. Πολύ χρήσιμο είναι να εμπλουτίσετε την ημέρα σας με πράγματα που σας χαλαρώνουν και σας διασκεδάζουν. Για παράδειγμα, να διαβάσετε κάποιο βιβλίο, να δείτε μια σειρά ή μια ταινία, καθώς επίσης, να αναζητήσετε νέα ενδιαφέροντα, όπως ατομικά ή και ομαδικά παιχνίδια που μπορείτε να παίξετε στο σπίτι με τα μέλη της οικογένειας σας.

Σε περιπτώσεις που η ανησυχία σας δεν υποχωρεί, επικοινωνήστε με έναν ειδικό ψυχικής υγείας. 

Facebook
Facebook
Follow by Email
YouTube
RSS
Twitter