Διαδικτυακή ομάδα βιβλίου του Κέντρου Ημέρας «Ηλιοτρόπιο»
April 7, 2021
Η εργοθεραπευτική παρέμβαση στα οικοτροφεία Ηλιοτρόπιο Ι και ΙΙ
April 27, 2021

Ομάδα « Κανόνες Υγιεινής»

Η ομάδα « Κανόνες Υγιεινής», που διοργανώνει το Κ.Η. ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ, ήταν και είναι πολύ σημαντική, και λόγω της πανδημίας. Ασχολείται με τους βασικούς κανόνες υγιεινής σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο και τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν την ζωή μας.

Η ατομική υγιεινή είναι η πρωτογενής φροντίδα του σώματος, την οποία πρέπει να εφαρμόζει συστηματικά κάθε άτομο. Έχει ως στόχο την πρόληψη της ασθένειας, και τη διατήρηση της σωματικής, ψυχικής ευεξίας.

Περιλαμβάνει την καθαριότητα των χεριών, του σώματος, τον φυσιολογικό ύπνο, τη στοματική υγιεινή, τη σωστή και καθαρή ενδυμασία, την υγιεινή των γευμάτων,  τη καθαριότητα στο χώρο που ζει το άτομο, τη καθαριότητα του περιβάλλοντος και άλλες υγιεινές καθημερινές συνήθειες.

Όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητο να  τηρούνται ανελλιπώς, για την διασφάλιση της υγείας τόσο σε ατομικό όσο και σε ευρύτερο επίπεδο.

Πρόκειται για αγωγή που διδάσκεται σε όλα τα μέλη της οικογένειας καθιστώντας τα  υπεύθυνα για την υιοθέτηση των βασικών αυτών κανόνων. Η καθημερινή τους τήρηση σημαίνει καλή εικόνα εαυτού, αυτοεκτίμηση, ευεξία, αυτοσεβασμό, ανοίγει διαύλους επικοινωνίας, ενισχύει την αποδοχή από τους άλλους, την προστασία του εαυτού και την κοινωνικοποίηση.

Υγιεινές συνήθειες, τι να κάνεις:

  • Διατήρησε τις συνήθειες προσωπικής υγιεινής, όπως τακτικό πλύσιμο χεριών και περιποίηση νυχιών, τακτικό βούρτσισμα δοντιών, τακτικό πλύσιμο προσώπου, καθαρές κάλτσες, άνετα και καλής ποιότητας παπούτσια, χρήση ατομικής πετσέτας, χτένας, οδοντόβουρτσας και άλλα, χρήση κατάλληλου σαμπουάν για κάθε τύπο μαλλιών, αποφυγή βαφής μαλλιών και συχνού τεχνητού στεγνώματος, απολύμανση χτενών,
  • Ξύπνα και κοιμήσου παρόμοιες ώρες κάθε ημέρα.
  • Αέρισε το χώρο σου σε καθημερινή βάση και διατήρησε τον καθαρό.
  • Φάε υγιεινά γεύματα ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
  • Ασκήσου τακτικά. Ακόμη και 3-4 λεπτά ελαφριάς φυσικής δραστηριότητας, όπως περπάτημα, κολύμπι, χορό ή διατάσεις, θα σε βοηθήσουν.
  • Μην αντιμετωπίζεις τον φόβο, το άγχος, την ανία και την κοινωνική απομόνωση, πίνοντας αλκοόλ και κάνοντας χρήση ναρκωτικών ουσιών.
  • Αν έχεις τη δυνατότητα, πρόσφερε υποστήριξη σε άτομα που μπορεί να την χρειάζονται στην κοινότητά σου, ή πρόσφερε εθελοντικά στη διατήρηση της καθαριότητας του περιβάλλοντος.
  • Κατάνειμε τον χρόνο σου για εργασία και ξεκούραση.
  • Αφιέρωσε χρόνο για να κάνεις πράγματα που απολαμβάνεις (π.χ. κηπουρική, ένα βιβλίο, μουσική, κλπ).
  • Κάνε τακτικά διαλείμματα από δραστηριότητες έκθεσης σε οθόνη για τη προστασία ματιών αλλά και της μέσης.
Facebook
Facebook
Follow by Email
YouTube
RSS
Twitter