Κάλυψη  θέσης Γενικών Καθηκόντων
September 13, 2021
ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΕ ΑΝΑΜΟΝΗ Ή TRAVEL SHAMING
September 13, 2021

Διαχείριση Πένθους

Εδώ και αρκετούς μήνες βιώνουμε την πανδημία, ακούμε για τις επιπτώσεις της οι οποίες είναι πολλές και οι αρχικές προβλέψεις καθόλου ενθαρρυντικές. Η μεγαλύτερη όμως επίπτωση είναι ο αυξημένος αριθμός θανάτων, η απώλεια των αγαπημένων και οικείων προσώπων, που μας οδηγεί σε πένθος τόσο ατομικό, όσο και συλλογικό.

Ο θάνατος αν και είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης ύπαρξης, ωστόσο, μπορεί να μας οδηγήσει σε παρατεταμένη περίοδο θλίψης και κατάθλιψης. Παρόλα αυτά, ο καθένας μας αντιδρά με διαφορετικό τρόπο σε αυτές τις δύσκολες απώλειες, χρησιμοποιώντας τους μηχανισμούς αντιμετώπισης των νέων καταστάσεων που έχει αναπτύξει ο καθένας. Αυτό εξαρτάται από την ηλικία, τις οικογενειακές σχέσεις και την κοινωνικοοικονομική θέση, τις θρησκευτικές και πολιτισμικές πεποιθήσεις, την αιτία του θανάτου και τις σχέσεις που είχαμε με τον θανόντα. Όλα αυτά επηρεάζουν τον τρόπο αντίδρασης, αντιμετώπισης και έκφρασης του πένθους.

Η ψυχίατρος Elisabeth Kubler – Ross ήταν η πρώτη που μίλησε για τις συναισθηματικές φάσεις – στάδια στο πένθος. Τα στάδια αυτά τα περνάει κάθε άνθρωπος που αντιμετωπίζει οποιαδήποτε απώλεια, όπως μια χρόνια ασθένεια ή τον θάνατο. Τα στάδια αυτά είναι τα ακόλουθα:

  • Άρνηση
  • Θυμός
  • Διαπραγμάτευση
  • Θλίψη ή κατάθλιψη
  • Αποδοχή

Για να φτάσει κάποιο άτομο στη αποδοχή θα χρειαστεί πρώτα να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Παρακάτω αναφέρονται μερικοί τρόποι που θα απαλύνουν τον πόνο αυτής της απώλειας.

  • Αναγνωρίστε και αποδεχθείτε τα συναισθήματα σας
  • Οι αλλαγές φέρνουν άγχος. Προσπαθήστε να το διαχειριστείτε
  • Συνεχίστε να φροντίζετε τον εαυτό σας και τους άλλους όπως πριν, όσο δύσκολο και αν είναι
  • Διατηρείστε μια ρουτίνα στην καθημερινότητά σας
  • Αναζητήστε το νόημα αυτής της απώλειας, ώστε να γίνεται πιο δυνατοί
  • Αφήστε τους άλλους να θρηνήσουν με τον δικό τους τρόπο και να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις αναμνήσεις τους. Οι όμορφες στιγμές που ζήσατε δεν θα χαθούν και δεν θα αμαυρωθούν με τον θυμό που θα εκφραστεί
  • Φροντίστε να μην απομονώνεστε από τα αγαπημένα σας άτομα

 

Το πένθος δεν κρύβει καμία παθολογία, ωστόσο, αν νιώσετε πως δυσκολεύεστε να το διαχειριστείτε, μην διστάσετε να ζητήσετε την βοήθεια ενός ειδικού ψυχικής υγείας.

Facebook
Facebook
Follow by Email
YouTube
RSS
Twitter